2012.07.02. 20:34
CBA bojkottom
Nem valami nagyszabású akció ez, egyszemélyes bojkott. Körülbelül két hete tart, és bármilyen megrázó, a CBA még működik. Némi gondolkodás után mégis arra jutottam, érdemes leírnom, miért nem vásárolok többet CBA-ban. Kíváncsi vagyok a reakciókra.
A „bojkott” oka nem az, hogy a CBA az aktuális állami kedvenc és hosszú távon fene tudja milyen piactorzító hatásokkal jár az az erős hátszél amit mostanában élvez. Az sem érdekes, hogy a sarki CBA-ban sokszor rossz árcímke van a termékek alatt, sőt még csak nem is a nemzetvesztés és hazaárulás szándéka vezet a magyar kiskereskedelmi lánc bojkottjában.
A bojkott oka az a jól ismert tény, hogy Lázár Vilmos, a CBA hálózat egyik tulajdonosa, jelenleg a Felügyelő Bizottság elnöke a Gój Motorosok Egyesületénk tiszteletbeli elnöke, Baldauf László a CBA elnöke pedig az egyesület támogatója. A Gój Motorosok Egyesülete egy nyíltan irredenta, a Horthy-kultuszt éltető szervezet, ez a honlapjáról is kiderül. Ami nem feltétlenül derül ki a honlapról, hogy a zsidókhoz és cigányokhoz való viszonyuk is erősen problematikus: Jól kifejezi ezt a viszonyt a motorosok trikójának felirata „Ne piszkáljatok sorstalanok” ami Kertész Imre könyvére utal, a cigányokról és a szerintük égető „cigánykérdés” megoldásáról pedig meglehetősen sajátos, leginkább sztereotípiákon alapuló elképzelésük van. Egyébként azt is el kell ismernünk, hogy a GME a nemzeti radikálisok közül a kevésbé vaskalapos társaságok közé tartozik, hajlandóak például megengedni a zsidóknak hogy nyilvánosan gyújtsanak gyertyát Hanukakor, ha azt nekik is tetsző helyszínen teszik. Persze pikánsnak találom, hogy a GME egy héber szóval nevezi el magát. Ez a zsidóság elementáris erejű befolyását is jelezhetné, szóval Lázár és Baldauf urakat akár zsidóbérencnek, de legalábbis erősen megtévelyedett/megtévesztett úriembereknek is tarthatnánk.
Miért éppen most?
A helyzet nem új, korábban vita is volt erről. Miért most döntöttem úgy, hogy többet nem teszem be a lábam CBA üzletbe?
A legutóbbi, átütő erejűnek nem bizonyuló, a szervezésben véleményem szerint elhibázott, az anti-antiszemitaságot és antirasszizmust a baloldal-jobboldal diskurzusba még jobban beágyazó tüntetés felerősítette bennem a tüntetés-csömört. Mintha mindenre a tüntetés lenne a válasz. Ha egy politikus zsidózik/cigányozik egyet vagy a parlament hoz egy erősen vitatható törvényt, mi elmegyünk tüntetni, kihőbörögjük magunkat, majd megy minden tovább.
Elmondhatjuk, hogy vállaljuk a véleményünket, és joggal érezzük úgy, hogy tettünk valamit az ügyért. Ugyanakkor kényelmes dolog ez, hiszen elég egy-egy délutánt rászánnunk az ügyre és nem kell változtatnunk az életvitelünkön, nap-mint nap megküzdenünk azzal, hogyan lehet az elveinket érvényesíteni a mindennapjainkban.
Azonban a tüntetés mellett számtalan eszköz állna rendelkezésünkre, ráadásul ezek között vannak olyanok is, amelyek mellett nem mehet el az adott cég vagy politikai szereplő. Az útlezárások, blokádok és a bojkottok is ilyen eszközök. Például azon cégek ellen akik akalmazási-szolgáltatási gyakorlata diszkriminatív vagy vezetői antiszemita/rasszista szervezetekkel ápolnak jó kapcsolatot. Csak hát ezek kicsit kényelmetlenebbek az öntudatos állampolgárnak és nagyobb befektetést, koordinációt és bizalmat igényelnek.
Ugyanakkor az eszköz még magyar viszonylatban is lehet hatásos, lásd a 2001-es Danone elleni bojkottot, ami legalábbis ideiglenes eredményt ért el. Persze a sikerhez sok ember kell, és olyan ügy, ami a kellő számú résztvevőt mozgósítja. Nincs illúzióm, én nem tudok százezreket rávenni arra, hogy ne vásároljon a CBA-ban addig, amíg Lázár Vilmos le nem mond. Azonban azt tapasztalom, hogy a környezetem meglehetősen fogékony a dologra, sőt vannak akik nálam korábban kezdtek bele saját bojkottjukba. Így a blogbejegyzés talán hasznos segítség lehet abban, hogy kiderüljön: nem is vagyunk olyan kevesen, akik hasonló gondolatokat forgatnak a fejükben.
Ha Te is gondolkodsz rajta, oszd meg a bejegyzést, hogy kiderüljön, egyedül vagy-e az ismerőseid között ezzel.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Mandiner blogajánló 2012.07.09. 11:09:02
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
a.p. 2012.07.03. 11:35:27
numasi 2012.07.03. 11:55:59
freehckr 2012.07.03. 12:06:14
szerénységem 2012.07.03. 12:26:41
Persze azok, akiknek a falujában vagy községében ez az egy bót van, nem fognak sokat gondolkodni ezen az egészen.
Putyilov gyári melós 2012.07.03. 12:41:01
Egyszóval pénzért magyarságot megtagadó, díszmagyarkodó, szemforgató szélhámosok.
Ha valaki nem hiszi, akkor katt ide:
www.cbask.sk/vyrobky.php
Putyilov gyári melós 2012.07.03. 12:43:16
Szerintem ez a neked való, hőgutával ütős a hatása:O)))
www.cbask.sk/_img/vyrobky/vyr_594.jpg
Kabar 2012.07.03. 13:09:59
wilson77 2012.07.03. 15:26:50
Bezzeg ezek a rohadt multik tiszták, világosak, van választék, jelentősen olcsóbbak, miegymás.
És a szar, ótvar, joggal visszaélő motorosokat támogatja.
wilson77 2012.07.03. 15:27:33
"És a szar, ótvar, joggal visszaélő motorosokat támogatja." -a CBA-ra vonatkozik, nyilván.
nemecsek ernő áruló 2012.07.03. 15:37:22
Az a 0,004 gramm aztán baromi sokat számít 20 deka párizsi mellé! :D
wilson77 2012.07.03. 17:06:18
Kedves nemecsek ernő áruló!
Hogy egy klasszikust idézzek, ami jár, az jár, ami nem jár, az nem jár.
A csomagolópapppper ára benne van a termékben, így kalkulálják az árat. Majd fogják, és kifizettetik megint.
Egyébiránt meg pick szalámi= 4300/kg.
üdv:
wilson
nemecsek ernő áruló 2012.07.03. 17:15:54
Biztos vagy te ebben? Azt konkrétan tudom, mert szoktam látni, hogy a tesco a csomagolópapír súlyával "elkalibrálja" a mérleget, hogy a papír a mérlegre helyezéskor 0-t mutasson. De mi van, ha a CBA nem könyveli bele a csomagoló-anyag árát a termékbe? Csak kérdezem.
Plumper 2012.07.03. 17:27:29
én sem vásárolok náciktól, és másokat is erre buzdítok
tacskó, ósan, spár stb.
bármi, csak cba nem.
Plumper 2012.07.03. 17:29:15
ob.szerver 2012.07.03. 17:45:52
(amelyik közismerten abba bukott bele, hogy élemiszereket imprtált, ami után milliárdos tételben nem fizette be az áfát)?
Persze lehet, hogy Polt Péter nem lát itt semmilyen összefüggést.
wilson77 2012.07.03. 17:58:17
kedves nemecsek ernő áruló!
Jó, igazad van, nem tudom konkrétan, hogy az a bolt, amelyben vásárolok, belekalkulálja-e a termékbe az árat, csak általánosítottam, mert a többieknél így van.
Ha valóban nem teszi meg, akkor a papír ára "mozgó ár" lesz: mindig annyiért adják, amennyiért magát az árut is.
Köszönöm szépen azt a hangvételt, amit! :)
Üdv:
-wilson
a.p. 2012.07.03. 18:03:36
xantis 2012.07.03. 23:33:44
pallasA 2012.07.04. 07:11:55
Euro Péter 2012.07.04. 08:42:09
csongorbela · http://belaba.blog.hu/ 2012.07.04. 08:43:52
Ahhoz, hogy elkezdhess blogolni, meg kell adnod eg 2012.07.04. 09:34:20
sulcus (törölt) 2012.07.04. 09:59:29
Ez még ugyan nem bizonyíték a tulajdonjogra,meg nem is lenne probléma.
Viszont a koszra,nem megfelelő élelmiszer higiéniai viszonyokra ami balkáni szintű,a hatóság kiadta,hogy tilos őket megbüntetni a rengeteg szabálytalanság ellenére sem. Míg a Tecsót és többi multit,k ö t e l e z ő havonta több millával megvágni akár mondva csinált ürüggyel is.
(pl.:Tecsó raktár:hiányzik a többmillió forintos sebészeti(!)fotocellás(!) kézmosó berendezés,ahol emberi kéz nem is érinti az árút!)
Na most ők ezeket a büntiket beépítik az árba,így lesz egyre kiegyensúlyozottabb az árverseny a MAGYAR üzletlánccal.
Így tesz szert a CBA a "tisztességes" előnyre!
sulcus (törölt) 2012.07.04. 10:15:01
Nálunk így értelmezzük az Uniót.
sulcus (törölt) 2012.07.04. 10:16:54
joszip 2012.07.04. 10:18:57
numasi 2012.07.04. 10:50:02
Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.07.04. 11:11:30
gregfulop 2012.07.04. 15:38:23
Nem értem a problémát. Van egy szélsőjobboldali de nem nyíltan rasszista kezdeményezés, aminek a vezetői egy üzletláncot üzemeltetnek. És akkor mi van? Ugyan olyan kirekesztő vagy. Rekesszük ki a kirekesztőket? Ez az a neoliberalista szöveg amit az Szdsz tolt a pofánkba 8 évig. A homofób is ember, a rasszista is ember, a kommunista, a kereszténydemokrata. Mindenkinek joga van olyan módon gondolkodni, ahogy akar. Mikor hallottál olyan estről, mikor a Gój Motorosok megtámadtak valakit? Én soha. Betartják a törvényeket, lehet őket kritizálni, vitatkozni velük, de ezért "bojkottálni" egészen konkrétan faszság...
A történelmi ismerethiányodról már ne is beszéljünk. Áruld már el mi az isten bajod van Horthyval? Fejts ki kérlek! Komolyan érdekel.
Érdekes, itt a környéken három bolt van, ahova szoktam vásárolni, a Széphalom üzletházba, ahol egy CBA-van, a sarokra a Tesco expressbe és régebben a Kelemen László utcai CBA-t látogattam gyakran. A Tesco kínálata kicsi, nem is olcsó, csak akkor megy oda az ember, ha valami sürgősen kell neki. Ezzel ellentétben a cba... Gigantikus, jó minőségű választék alacsony árakkal, remek személyzettel, tiszta, rendben tartott polcok... Lehet csak én élek máshol mint ti, de én koszos cba-t még nem láttam, tescot, osant, corát már bőven...
nincs semmi baj! 2012.07.04. 15:53:05
Bevallom, nem tudnék most hirtelen linket, de nekem úgy rémlik például, hogy az SZDSZ több politikusa is a gyűlöletbeszéd jogi eszközökkel való kezelése ellen érvelt az elmúlt nyolc évben. Pontosan azért, mert nem tartották jó megoldásnak a kirekesztők kirekesztését. Szerintem MSZP lesz az, nem SZDSZ.
numasi 2012.07.04. 16:08:40
numasi 2012.07.04. 16:21:23
gregfulop 2012.07.04. 16:37:46
Az igazi probléma azzal van szerintem, hogy minkét oldal félreérti a másikat, a hangoskodó pattogó idióták miatt. Ha minden liberalista olyan lenne mint te, én is odaállnék közétek. Azzal van a probléma, hogy nem ilyen a legtöbbje.
Ugyanígy a másik oldalon. A szélsőséges jobboldalnak nem kellene nacionalistának lenni, nem kéne kirekesztőnek lenni, de mivel a legtöbb szélsőjobboldali ilyen, az egésznek az értékes része elvész... Maradok annál a megfogalmazással, hogy konzervatív-progresszív vagyok.
Kicsit visszatérve Horthyra: a történelemoktatás hazánkban nagyon gyér és egyoldalú. (Történésznek tanulok én is.) Két dologra tudnak megtanítani: utálni valakit és szeretni valakit, de nem adnak komplex képet semmiről, csak spotokat világítanak meg. (A könyvek is ilyenek, és pont ezért lenne az erre képzett emberek feladata, hogy az egésznek egy sokoldalú összefoglalását tárják az emberek elé. Akár TV műsorban, akár tanórán.
numasi 2012.07.04. 16:52:25
numasi 2012.07.04. 16:53:56
Cimilla 2012.07.04. 18:04:14
pefe 2012.07.04. 18:13:36
Javasolnám, hogy bojkottodat, (bojkottunkat) terjeszd ki minden olyan termékre és szolgáltatásra, amiket Simicska-Nyerges óriásplakátokon, vagy közmédiában reklámoznak. Nem részletezném, miért.
kalmik 2012.07.04. 18:45:40
A kirekesztőket már pedig ki kell rekeszteni.Ennek elmulasztása vezetett oda, hogy ma Magyarország Európa szégyenfoltja.
0001 · http://www.metacafe.com/watch/10223063/mtva_troll_h_rad/ 2012.07.04. 18:51:13
kalmik 2012.07.04. 19:00:31
A helyzet ennél rosszabb. A dolgokat a nevükön kell nevezni, az almát almának, a kabátot kabátnak, a nácit nácinak. Nincs helye maszatolásnak, összemosásnak, mert már nyögjük az elmulasztott egyenes beszéd súlyos terheit. Aki ezt nem veszi észre, fatális tévedésben van.
Farkasokkal táncoló 2012.07.04. 20:11:24
KKoppány 2012.07.04. 20:26:05
ElPadre 2012.07.04. 23:10:59
az intersparban meglepően magas a magyar eredetű termékek aránya (mert én igyekszem tudatosan a magyar élelmiszereket venni, és azokból is azokat, amik szezonban vannak), az őstermelőnél meg ugye garantált.
hogy a profit elmegy a németekhez? és? ők legalább tudják, hogy kell azt újra befektetni, hogy kell azért a normálishoz követő fizetéseket adni, hogy kell minőséget kontrollálni, hogy kell ügyesen áruválasztékot csinálni, stb.
frusztrált intersparos dolgozóval találkoztam egy-kettővel, a CBA-ban (és a realban), amíg még bementem oda, rendszeresen unott arcú, flegma, szinte-már-én-köszönjem-meg-hogy-ott-vásárolhatok hozzáállású pultosok és pénztárosok voltak, tisztelet a kevés kivételnek.
de hát aki színmagyarnak akarja magát érezni, az járjon nyugodtan cba-ba. csak nem árt, ha tudja, hogy annak a profitjából úgysem lát semmit az ország.
ElPadre 2012.07.04. 23:12:56
Holding 2012.07.04. 23:16:27
Bár nem az én havi pár tízezer forintom hiányzik majd a kasszájukból és tüntetésen sem voltam soha de itt az ideje hogy tegyek valamit!
Holding 2012.07.04. 23:18:03
algi 2012.07.05. 04:39:12
2. Nem, nem akarhat bárki azt, amit akar. Aki elfogadja a gyűlöletet, az támogatja is azt. Aki szótlanul tűri a gyengék elnyomását, az elősegíti azt.
Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2012.07.05. 08:18:27
Delirium treatments 2012.07.05. 11:12:02
A Pick gyártja le nekik a virslit!
Ha igazi fost, junkfoodot, hulladékot akartok 900 körüli pénzért akkor vegyétek és egyétek!-.)
Csak egyszer ettem belőle de utána sokáig azon gondolkodtam, hogy feljelentem őket a gecibe a fogyasztóvédőknél!
Nekrofil Sírásó Phd. (törölt) 2012.07.05. 11:57:15
De ne hogy ti mondjátok már meg, kishaver, hogy ki, mit gondoljon, beszéljen, ha egyébiránt bűncselekményt nem követ el vele. Ez egy tipikus szadeszos megnyilvánulás: éljen a szólásszabadság, de ha valaki mást mond, mint mi, akkor egy rohadt fasiszta.
Minden egyes ilyen fosadék minihitleres megmondóblog egy század százalékot jelent a FIDESZ mellett, elhihetitek, bármennyire is ellenszenves olykor. Ezért fog nyerni legközelebb, ti pedig majd szaladtok sírni nyugatra, hogy jajafasiznusmegahorthy, haha! De higgyétek el, ez csak a ti kis szubkultúrátokban vet hullámokat, az emberek leszarnak benneteket és a műbalhéitokat is.
Kabar 2012.07.05. 12:06:32
gazso.fodor.istvan 2012.07.05. 12:22:23
sulcus (törölt) 2012.07.05. 12:31:00
Csókolom. Dessewffy Aurél vagyok. 2012.07.05. 13:21:11
Összemosol néhány dolgot. Elhiszem, hogy te se kedvelted, ami lett az SZDSZ-ből, én sem, de amit rájuk vonatkoztatva írsz, butaság. Az Egyesült Államokban józan állampolgár nem él a KKK vezetőinek egyéb, amúgy "normális" üzleti szolgáltatásaival - mert ciki, pedig a KKK már rég nem támad meg, nemhogy meggyilkolna feketéket. Mert vállalhatatlan. Mert nem. Ugyanazért, amiért az ember nem áll beszélgetni nácikkal. Vagy gyilkosságért elítélt bűnözőkkel. Vagy gyerekverőkkel. Vagy pedofilokkal. Vagy terroristákkal. Vagy hongkongi heroindílerekkel. Vagy moldovai embercsempészekkel. Vagy szerencsétlen, kiszolgáltatott román gyereklányok futtatóival. Vagy Hagyó Miklóssal. Egyszerűen nem. És erre tanítjuk a gyerekeinket is. Van, amit nem csinálunk. És igenis kirekesztjük a kirekesztőket. Ha mi nem tesszük, egyszerű állampolgárok, szerinted majd megteszi helyettünk más? Nem, barátom, a civil kurázsinak az is a része, hogy állást foglalunk pl. a kirekesztés ellen, ugyanúgy, ahogy jogosan felháborodunk a pedofílián.
Horthyval egészen konkrétan elég sok bajom van. Hogy mást ne mondjak, a maradásával legitimálta a német megszállást 44 március 19-én, és ennek egyenes következményét, a nyilas terrort. De hogy korábbit is mondjak, legitimálta a náci-germán fan vezérkar áldásos aknamunkáját, és engedett a nyomásnak a kassai bombázás után. S lőn hadüzenet, porig rombolt ország, elvesztett visszaszerzett területek, zsidó és cigány holocaust (ne felejtsük el, mennyi magyar cigányt is vittek Auschwitzba), a magyar közigazgatás és sajnos lakosság aktív, lelkes részvételével. Mert ne gondoljuk, hogy Eichmann kb. százfős stábja a magyar közigazgatás aktív támogatása és részvétele nélkül ennyi idő alatt meg tudta volna szervezni a gigászi deportálást. Nem kis meló volt az, barátom. Aztán hogy egy kicsit turbózzam magam, vajon ki volt az ultimate felelős a magyar megszálló csapatok terrorjáért a SZU területén? Mint legfőbb hadúr? Mert ne felejtsük, hogy a német hadsereg háta mögött a megszálló csapatok tekintélyes részét, döbbenetesen nagy százalékét a magyar királyi honvédség adta. Horthy mint kormányzó, a miniszterelnököt kinevező legfőbb közjogi méltóság, és legfőbb hadúr, vagyis a hadsereg főparancsnoka, a vezérkari főnök főnöke enyhén szólva is felelős kb. mindenért, ami a magyar politikában történt és ami a politika nyomán az országban és az országgal történt 44 októberéig. És az nem kevés.
A CBA amúgy meg egy nagy fos.
M_R 2012.07.05. 15:03:11
sulcus (törölt) 2012.07.05. 15:22:22
Akik most őt lájkolják,szobrot állítanak neki,nem voltak ott a Don-kanyarnál,ahova 200000 Magyar katonát vezényelt ki nyárra sem megfelelő öltözékben,harcra alkalmatlan fegyverekkel az orosz télbe!
Kb.:30-40 ezren élték túl akik aztán a szovjet hadifogságban fagytak meg,haltak éhen.Ezért persze a szovjetek a felelősek nem a mi szent vezérünk!
Csókolom. Dessewffy Aurél vagyok. 2012.07.05. 15:50:21
Egyetértek!
Dzsoki Júing 2012.07.05. 15:54:39
Ugyanis általam eddig nem ismert, de nagyon pozitív és szimpatikus dolgokat közölt az áruházlánc tulajdonosairól, köszönet érte. Jó tudni, hogy felső tízezer tagjai közt is akadnak egészséges gondolkodású, becsületes, józan emberek.
A cikkírónak pedig szívből kívánom, hogy legyen sok-sok cigány szomszédja, gyermekének pedig sok cigány óvodás- és osztálytársa.
Csókolom. Dessewffy Aurél vagyok. 2012.07.05. 16:00:01
Jól teszed, menj Szlovákiába vásárolni.
apanna 2012.07.05. 20:33:50
Tehát árulással vádolni enyhén szólva is balgaság.
Ettől függetlenül mindenki ott vásárol ahol akar....
renevol 2012.07.05. 23:42:05
orlando2012 2012.07.06. 06:17:35
Azóta egyszer voltam itt a helyi boltban, egy doboz gyufáért...
vakuljmagyar 2012.07.08. 08:02:44
Dr. GGG77 2012.07.08. 10:34:53
Valamint a másik 40% sem annyira van bejelentve, mint amennyit valójában keres. A fehér foglalkoztatás gyakorlatilag ismeretlen fogalom a CBA-nál, tudomásom szerint.
Én körülbelül 6-7 éve be nem teszem a lábamat az üzleteikbe, ha csak tehetem. Persze, ha vidéken él az ember ez sokkal nehezebb.
TLSoft · http://www.tlsoft.hu 2012.07.08. 13:04:23
pami50 2012.07.08. 23:26:33
ugorgyunk 2012.07.09. 06:07:53
randomburvi 2012.07.09. 12:17:29
Vásárlás. Végösszeg 3600.
Kicsit magasnak tűnik, nézem a blokkot , amit bedobtak a kosárba.2 db blokk, még összenőve. Egyik sem az enyém, sehogy nem jön ki az összeg, se külön, se együtt. Mondom a csajnak, hogy 1. hol a blokk 2. egy pöppet sok lesz az a végösszeg.
Jó, újraütik. Közben a sorban állók is hallják, hogy eredetileg mennyit fizettem.
Új összeg, 2600.
Mondom a csajnak, akkor egy ezressel jöttök. Erre ő. Nem is 3600 volt az összeg, ő csak egy 500-ast ad vissza.
Mondom mi van?? Sorbanállók néznek nagy szemekkel. Üzletvezetőt kihív.
Pultos kiscsaj ominózus mondata:
" jó, akkor odaadom neki, és menjen a picsába" Majd hozzámvágja az 1000est.
Na itt elpattant a húr. Eddig úrinő voltam. Ordítás, panaszkönyv, levél a központba, fogyasztóvédelem.
Azt hittem kiszedem a nőt a pult mögül, és megütöm. De volt gyerekszobám.
mákosnudli 2012.07.12. 16:33:20
Aha Haha 2012.07.15. 08:28:31
szóval hangsúlyosan kedvesek, figyelmesek voltak. Üdítő volt, mondhatni, a cba-ban vásárolni.
Aha Haha 2012.07.15. 08:30:38
ürgebör2 2012.07.15. 11:40:26
Holding 2012.07.27. 17:21:20
Nagyon ritka hogy az átlagos közvélemény valami nagyon elítélendő dolog mellé áll!
ipanema 2012.08.21. 14:05:53
Örülök, hogy megnyilatkozott ebben a témában.
Nem baj, ha nem csak a pénzügyekben, és a gazdaságpolitikában.
elgondolkoztat, hogy miért törvényszerű, és hogy törvényszerű-e egyáltalán, hogy egy magyar cég, egy tisztán magyar,az ilyen legyen. Nagyon nyomorul dolog szertni a végtelen arrogáns Tesco, Auchant,Spart, InerSpart Metrot és igy tovább.
De ne mbojkottálni egy CBA-t szinén gond.